fbpx

Culoarea mass-media din Republica Moldova. Verde

Intro: cel mai greu articol, mulți prieteni și cunoscuți în media verde sau care este considerată verde. Și Șăfu e supărăcios, dac ceva tre să port camera cu mine.

Conducătorii armatei verzi înțeleg foarte bine importanța mass-media. Nu neapărat conducătorii dar consilierii sunt tari în media. Au știut foarte bine, începând cu 2007 să joace cu media și mai ales cu jurnaliștii.

Verzii au foarte puțină media care le aparține. Se poate afirma cu siguranță că doar N4 e complet verde. În rest, doar jurnaliști. E mai ieftin și mai eficient. Și mai este și TV7, unde în consiliul de administrare este un membru a partidului. Doar că TV7 e echidistantă, chiar cu un verde în conducere. Respect pentru dl. Golea (care poate va termina odată și odată site-ul nou).

Moldova1. Chiar dacă de la începutul AIE la televiziunea națională se încerca promovarea unei politici echidistante, sau pro-azurii, după supărarea publică a conducătorului de armată s-a schimbat situația. A început să apară în cadru, des, mai des ca lopata cu care săpa gropi la Leușoaia.

Alte televiziuni… nu prea, dar nici nu trebuie. Conducătorul aleargă dintr-o parte în alta în așa hal că, sărmanii consilieri, schimbă câte două perechi de încălțăminte pe lună (bine că Zorile produce încălțăminte bună). Respectiv, televiziunile au subiecte de știri zilnic. În cazul în care nu apare Șăfu la televiziune înseamnă că televiziunea se numește Prime.

Ar apărea întrebarea cu exit-poll-ul de la Publika. Nu cred că la cei care se informează ar trebui să mai apară așa întrebare. Publika #fail.

Mass media scrisă. Timpul este stâlpul de bază al verzilor. Crezi că nu e așa, da? Ai văzut multă publicitate la albaștri în Timpul. De acord. Doar că tre să trăiască ziarul din ceva. Era campanie electorală, trebuia de luat bani. Ai văzut critică la adresa lui Șăfu? Da a fo, doar că uneori copilul trebuie să fie dojenit de părinți, din dragoste.

În rest, aceeași situație ca la TV, jurnaliști care simpatizează sau care sunt susținuți de verzi prin media scrisă. Să zicem așa un fel de „green pool”. Cei pe care Șăfu îi știe și cu care comunică fără probleme. E normal că nu au lipsă de evenimente. Am lămurit deja cu încălțămintea de la Zorile.

Online. Iată aici e cel mai strașnic. UniPLDMedia și Știrea Zilei care chipurile aparțin verzilor. Nu e adevărat. În primul caz motivul e Darie, în cazul doi – politica SZ.

Unimedia, nu neg, Darie e consilier la Șăf. Vrea în politică, și a lăsat Unimedia. A lăsat-o și săracul Dima are mai mult de lucru. Dacă Ciorici nu face nuntă în următorii ani de vină e Darie. Unimedia a fost ajutată mult de verzi. Ei au crezut în publicitatea de pe Unimedia și au investit în ea. Și nu au pierdut. De aici și s-a format impresia de verdele Unimedia.

SZ. Istoria e altfel. Ajutată la început, mai mult la nivel logistic decât financiar, portalul Olesei este mai independent decât Ștefan cel Mare în evul mediu. În SZ e o familie de jurnaliști care au aceeași viziune. Atât civică cât și politică uneori, care va aduce surprize pe parcurs, deși, în aceste prime zile a arătat deja că sunt mai sus decât Unimedia, la informare, nu la public.

Acum, ca încheiere. În articol este relatată puțină media, dar repet, oastea verde este o caracatiță, care are înfipte tentacule în aproape toată media din Republica Moldova. Construită pe un principiu foarte eficient, bazat pe încredere. Cei care au construit o astfel de armată sunt bravo. Șăfu tre să fie mulțumit de faptul că are așa oameni.

Comentarii

comentarii


12 Comments

  • Nanu |

    asa o intrebare, dar Publika ce e atat de independenta si nu are nici un sustinator in spate, eu am inteles ca e tata verde in spate

  • em |

    independenta, credca este cuvintul pentru ” ea e și verde și oranj și albastră în mare măsură. ”

  • sergius |

    n4 e a verzilor?eu credeam ca e a celor rosii(din cite stiu ei promovau filmul atac asupra moldovei )
    cu Publika asa si nam mai inteles a cui e,si cel mai interesant intrebarea care ma framinta de mult (si pe rOSCA cateodata aceasta intrebare nui da pace sa doarma):a cui e totusi PRO TV-ul?

  • Vadim Zgherea |

    Eu inca 4 sau 5 luni in urma am observat ca N4 e al verzilor! Insa cand promovau Atac asupra Moldovei inca erau a Comilor. Posibil s-a schimbat sefia la ei!

  • caesar |

    ha, e buna faza cu sefu. Un asemenea post nu se scrie doar din ceea ce se vede la mediile mentionate, dar si din munca pe teren, zi de zi, alaturi de jurnalistii care formeaza caracatita. Bravo. Totusi, unele medii mentionate de tine, desi sunt independente, l-au favorizat pe sefu mai mult sau mai putin. Si bine ca pe sefu, dar nu pe cei rosii. Mentine trendul. Mai scrie asemenea articole.

So, what do you think ?